12,3 km nádherný okruh aj Javornou dolinou

15% asfalt, 5% trail po turistickej značke, 80% lesná piesková cesta.
Štart, cieľ pred ATC Turiec(autokemping) na konci Martina v smere na Martinské Hole. Beží sa po žltej turistickej značke. Prvý kilometer sa beží hore kopcom po asfaltovej ceste v smere ku rampe na MH. Pokračuje sa rovno po lesnej ceste zvanej Investička, stále po žltej značke. Po 500m sa Investička otáča doľava, my pokračujeme rovno, stále po žltej turistickej značke do Sedla za Hradišťom. To je križovatka asfaltovej cesty na MH a turistických trás. ( Minčol, Hradište). Prejdeme krížom cez asfaltku a pokračujeme rovno po širokej pieskovej ceste. UŽ NIE PO ŽLTEJ !!! Po cca 3km stáleho mierneho stúpania sa dostaneme na koniec Javornej doliny. Je to velká križovatka 5 zvážnic. Odbočíme do prava a klesáme celou Javornou dolinou cca 6km až do cieľa pri ATC Turiec. Zhruba v polovici zbehu je križovatka, turistickou značkou označená ako Javornná. Tu sa pripája aj zelená turistická značka od Vrútok v smere na Minčol. Začína tu aj známy bežecký segment s názvom Laktát party.

Celkové prevýšenie je cca 430 m.